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제목 뉴질랜드 교육진흥청 COVID-19 업데이트 (숙소 및 차별 문제)
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안녕하세요. 뉴질랜드교육진흥청입니다.

 

뉴질랜드는 전염병 확산방지뿐만 아니라 코로나-19로 인해 유학생들이 겪을수 있는 잠재적인 문제에도 관심을 기울이며 뉴질랜드에 입국한 유학생들이 최대한 안전하고 환영받는 환경이 될수 있도록 최대한 노력하고 있습니다. 

 

하지만 그래도 혹시 있을지 모를 불미스러운 일에 대비하여 뉴질랜드 정부기관은 상황을 예방하고 유학생들이 관련 문제에 대한 조언을 받을수 있도록 하고 있습니다. 아래는 유학생들이 숙소관련하여 어려움을 겪거나 인종차별과 같은 경험을 하게된다면 해당 경험에 대해 뉴질랜드정부에 알리고 조언을 받을수 있는 채널을 열어두고 있으므로 참고해 주시기 바랍니다.  

 

International students having accommodation issues
If you are having accommodation issues, please call your education provider first. They are there to help you.
If you are unable to reach them, call Tertiary Education Commission on 0800 123 797 Monday to Friday.
You can also contact a Ministry of Education office near you Monday to Friday:
Ministry of Education regional office contacts
Or you can call NZQA on 0800 697 296 Monday to Friday.

 

Students/families experiencing discrimination
If you or someone you know is experiencing racial discrimination related to COVID-19, the Human Rights Commission offers a free and confidential enquiries and complaints service which you can use.

This kind of behaviour is absolutely unacceptable, and we encourage you to make a complaint:
New Zealand Haman Rights Commission Website
• 0800 496877 (if calling from NZ)
• 0064 93090874 (if calling from overseas)
• Email infoline@hrc.co.nz


NetSafe also offer advice for those experiencing online race-based abuse:
Race-based online abuse - NetSafe


추가정보: 뉴질랜드 교육부
 

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